دویدن بر روی تردمیل فواید زیادی دارد و در شرایط بد آب‌وهوایی و ملاحظات امنیتی و ایمنی یک جایگزین برای دویدن در بیرون است. رعایت نکاتی که در این قسمت  و قسمت دوم این مقاله به آن‌ها اشاره شده است به مؤثرتر، جذاب‌تر و ایمن‌تر شدن دویدن روی تردمیل کمک می‌کنند. در قسمت قبلی این مقاله به شش نکته برای دویدن بر روی تردمیل پرداختیم و این قسمت به شش نکته دیگر می‌پردازد.

  1. حواستان به گام‌هایتان باشد.

قدم‌های کوچک و سریع بردارید تا فشار و آسیبی به پاهایتان نرسد. هنگام قدم برداشتن توجه داشته باشید که میانه کف پایتان روی زمین فرود بیاید، چراکه در صورت قدم برداشتن با پاشنه پا به زانوهایتان آسیب خواهید زد.

  1. تعداد قدم‌هایتان را بهبود دهید.

هر چه تعداد گام‌های بیشتری بردارید، بهتر خواهید دوید. دونده‌های حرفه‌ای معمولاً ۱۸۰ قدم بر دقیقه برمی‌دارند. برای افزایش تعداد قدم‌هایتان باید سعی کنید قدم‌های سریع و ریز بردارید. این کار هم مانع خستگی و کسالت حین تمرین بر روی تردمیل می‌شود و هم توانایی شما برای دویدن در بیرون را نیز افزایش می‌دهد.

  1. موزیک گوش دهید.

گوش دادن به موسیقی با هدفون به هنگام دویدن در بیرون کار خطرناکی است، اما گوش دادن به موزیک بر روی تردمیل مانع بی‌حوصلگی می‌شود و کمک می‌کند تا زمان بیشتری بدوید.

  1. نوشیدن آب را فراموش نکنید.

اهمیت نوشیدن آب هنگام دویدن روی تردمیل بیشتر از دویدن در بیرن است، چراکه در محیط باز به علت وجود مقاومت هوا، بدن خنک می‌شود. پس همواره یک بطری آب را در دسترس داشته باشید.

  1. یک مسیر را به‌صورت ذهنی تصور کنید.

برای غلبه به بی‌حوصلگی و خستگی ناشی از دویدن برروی تردمیل و نداشتن هدف، بهتر است حود را در حال دویدن یک مسیر که آن را دوست دارید و یا معمولاً در آن پیاده‌روی یا رانندگی می‌کنید، تصور کنید.

  1. به پایین نگاه نکنید.

می‌دانیم که خیلی سخت است، به شمارنده مسافت طی شده و زمان گذشته شده نگاه نکنید. اما بهتر است سر و نگاهتان کاملاً به جلو باشد و فرم دویدن را به‌طور کامل حفظ کنید. نگاه کردن به قدم‌هایتان نیز را کاملاً فراموش کنید.

 

برای مطالعه شش مورد اول به قسمت اول مقاله مراجعه کنید.